NeverNight - Play by Forum inspired Neverwinter Nights

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie


#1 2014-06-10 17:12:54

 Joffrey

ADMIN

Skąd: Kraśnik
Zarejestrowany: 2014-06-09
Posty: 6
WWW

Podstawy


HIERARCHIA


Najlepszym początkiem będzie zapoznanie się z systemem hierarchicznym występującym na NeverNight (NN). Nie jest on jakoś specjalnie trudny i wymagający sporo myślenia aczkolwiek wyjaśnia do czego niżej przedstawione grupy są stworzone, co mogą a czego nie mogą robić. U nas system ten wcale nie różni się od systemu występującego na innych PBFach, jest prawie taki sam.

-> ADMINISTRATOR - sprawuje piecze nad całym forum, nad systemem rozgrywki, nad użytkownikami oraz nad stroną techniczną gry. Posiada władzę absolutną, nie musi się nikomu podporządkować, jest strażnikiem między dobrem a złem. Wszelkie spory występujące na NN są rozwiązywane jego sprawiedliwą ręką, wszelkie niespodzianki to jego sprawka.


-> MISTRZ GRY - jak sama nazwa wskazuje odpowiedzialny jest za poziom rozgrywki na NN. To dzięki niemu nasi gracze mogą spokojnie prowadzić swoje sesje, brać udział w specjalnych wydarzeniach oraz udzielać pomocy tym, którzy jej potrzebują. Tak samo jak administratorzy, mistrz gry odpowiedzialny jest za sprawowanie pieczy nad forum oraz pilnowanie interesu graczy.

Wymagania:
-> dłuższy staż na forum
-> znajomość mechaniki gry


-> CZŁONEK FRAKCJI - dokładnie w tym miejscu powinna się pojawić nazwa frakcji, gildii, klanu do której dany gracz jest przypisany. Opis wyżej wymienionych gildii znajduje się tutaj. Każda frakcja rządzi się swoimi prawami, posiada oddzielną kulturę i obyczaje. Istnieje również alternatywa dla tych, którzy nie chcą być w żadnej gildii, opisana jest tutaj. Członek gildii posiada pełne uprawnienia zwykłego gracza i posiada możliwość dołączenia do fabuły.

Wymagania:
-> zapisanie się do gildii
-> stworzenie Karty Postaci


-> PRZYBYSZ - jest to podstawowa grupa każdego nowo zarejestrowanego użytkownika. Posiada ograniczone uprawnienia w kwestii pisania wątków i postów, gdyż może to robić tylko w kilku miejscach na całym forum. Gracz, który jest w tej grupie nie należy jeszcze do fabuły NN.

Wymagania:
-> rejestracja na forum


-> MARTWY - grupa ta przeznaczona jest dla osób, które w różnych okolicznościach utraciły żywotność swojej postaci fabularnej na NN. Tak samo jak przybysz, martwi gracze mają możliwość pisania postów i wątków w ograniczonej liczbie działów oraz jako nieżywi nie posiadają możliwości powrotu do fabuły. Jeżeli gracz zginął i  nie jest w stanie przywrócić sobie życia za pomocą zaklęcia, musi postępować ze wskazówkami podanymi tutaj

Wymagania:
-> śmierć naszej postaci

Offline

 

#2 2014-06-10 17:40:46

 Joffrey

ADMIN

Skąd: Kraśnik
Zarejestrowany: 2014-06-09
Posty: 6
WWW

Re: Podstawy


PUNKTY UMIEJĘTNOŚCI [PU]


Punkty umiejętności to nic innego jak waluta, która służy do wzmocnienia naszej postaci pod względem statystyk. Służą one między innymi do nauczenia się szkoły magii, zaklęć, wybrania kolejnej profesji oraz przede wszystkim zwiększenie liczby naszych statystyk. Aby zwiększyć ilość posiadanych PU należy wziąć udział w sesji i/lub w walce. Druga opcja jest na tyle wygodna, że podczas porażki z przeciwnikiem i tak otrzymamy PU tylko, że w ograniczonej ilości.

PU ZA SESJE:
-> sesja zwykła - od 20 PU w górę
-> sesja specjalna - od 100 PU w górę
-> sesja eventowa - od 200 PU w górę

PU ZA WALKĘ:
-> wygrana - 20 PU
-> remis - 10 PU
-> przegrana - 5 PU

Więcej na temat sesji tutaj, zaś na temat walk tutaj.


Offline

 

#3 2014-06-10 20:35:21

 Joffrey

ADMIN

Skąd: Kraśnik
Zarejestrowany: 2014-06-09
Posty: 6
WWW

Re: Podstawy


PUNKTY WYMAGAŃ [PW]


Punkty wymagań to nic innego jak poziom naszej postaci, który określa czy możemy nauczyć się danej umiejętności lub zaklęcia. Punkty te są stale przypisane do naszego konta i jedynie co się w nich zmienia to ilość, z mniejszej na większą. PW tak samo jak PU można zdobyć po przez sesje, walki lub specjalny event, który od czasu do czasu pojawia się w skromnych progach NeverNight.

PW ZA SESJE:
-> sesja zwykła - od 10 PW w górę
-> sesja specjalna - od 50 PW w górę
-> sesja eventowa - od 100 PW w górę

PW ZA WALKE:
-> wygrana - 10 PW
-> remis - 5 PW
-> porażka - 0 PW

W tym przypadku jeżeli użytkownik przegra walkę czy to z graczem czy z NPC nie otrzymuje żadnych punktów wymagań.

Offline

 

#4 2014-06-10 23:52:30

 Joffrey

ADMIN

Skąd: Kraśnik
Zarejestrowany: 2014-06-09
Posty: 6
WWW

Re: Podstawy


PODRÓŻE


Akcja NeverNight zabrania lokowania postaci w różnych miejscach, czyli tzw. multilokacji. Jest to spowodowane tym, że postać jest wstanie umrzeć co za tym idzie skończyć rozgrywkę fabularnie. Aby każdy gracz był świadomy tego gdzie znajduje się inna postać został wprowadzony banalny system informowania graczy o zmianie fabularnej lokacji. Dodatkowo gracz zmuszony jest do opisania wyjścia i wejścia do danego obszaru świata.

Przykład napisał:

(...) Magia Śmierci jest jedną z trudniejszych szkół do nauczenia więc wymaga od organizmu dużo wysiłku. Jestem okropnie zmęczony całym treningiem, który trwał blisko pół dnia bez żadnej przerwy. Jednak to wszystko okaże się przydatne w przyszłości i muszę szybko udać od najbliższej karczmy w celu uzupełnienia ekwipunku. Rozejrzałem się po pomieszczeniu z lekkim zadowoleniem wiedząc, że to czego się dziś nauczyłem na pewno uratuje mi w przyszłości życie, po czym otworzyłem duże dębowe drzwi i opuściłem pokój treningowy.

[-> Karczma "Złoty Pegaz"]

Jak widzimy końcowym elementem jest deklaracja docelowa naszej podróży. Ponadto jeżeli nasza postać podróżuje z jednego kraju do drugiego a dokładniej z pewnego miejsca w mieście do drugiego musi przejść przez wszystkie etapy aż do docelowej lokacji. Mówiąc prościej jeżeli nasz bohater musi dojść z KRAJ1 -> MIASTO1 -> ULICA1 do KRAJ2 -> MIASTO2 -> ULICA2 należy pokonać wszystkie inne lokacje, które prowadzą do docelowego elementu. Taką lokacją przejściową może np. Brama Główna.
Sprawa inaczej wygląda jeżeli w grę wchodzą runy teleportacji, specjalne stworzenia oraz zaklęcia. Są one wstanie przenieść naszą postać od razu do docelowego elementu. W tym przypadku przechodzenie przez przejściowe elementy podróży jest zbędne.

Offline

 

#5 2014-06-11 00:13:38

 Joffrey

ADMIN

Skąd: Kraśnik
Zarejestrowany: 2014-06-09
Posty: 6
WWW

Re: Podstawy


EKWIPUNEK


Tutaj sprawa wygląda prościutko i nawet nie trzeba wiele wyjaśnić. Aby oddać realizm w naszej rozgrywce ekwipunek każdej postaci jest dość mocno ograniczony. Nie można sobie pozwolić na noszenie  tysiąca mieczy czy też strzał do łuku ani setki magicznych run. W grze są dostępne specjalne pojemniki w formie plecaków, kabur, woreczków oraz torb, które nasza postać może zakupić w prawie każdym sklepie. Oczywiście liczba dodatkowych miejsc też jest ograniczona bo zależy głównie od siły naszej postaci. Nie możemy unieść więcej niż wynosi nasz współczynnik siły.

Przykładowo rzecz przedstawić sprawa wygląda następująco. Posiadając 8 punktów siły nie możemy nosić więcej niż 8 ciężaru ekwipunku. Liczba ta nie odnosi się do żadnych miar wagowych, dlatego prosi się aby nie porównywać tego z kilogramami. Przykład:

SIŁA -> 12 - EKWIPUNEK -> 2x krótki miecz (waga 2/szt.), 1x torba (waga 1/szt), 6x runy magiczne (waga 0.5/szt.) -> RAZEM: 8/12 ciężar.

Czyli nasza postać może jeszcze unieść ciężar o wartości 4.
Różne pojemniki będą posiadały również liczbę wolnych miejsc jakie można zagospodarować w nich, będą one opisane w sklepie gdyż każdy plecak może mieć inną liczbę slotów.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cs-ziolo.pun.pl www.wayofshinobi.pun.pl www.naszaf.pun.pl www.lilwayne.pun.pl www.pokemon-rage.pun.pl